Garancia.

A klímaberendezések helyszíni szerelést igényelnek, így a garancia a gyakorlatban ketté ágazik készülék, és szerelési garanciára. Ráadásul a készülékek hűtőközeget (üvegházhatású gázokat) tartalmaznak, ezért szigorított szabályozás vonatkozik a kereskedelemre, illetve a szerelésre, javításra is. Kereskedelemre, illetve végfelhasználónak történő értékesítésre a képesített vállalkozások, beüzemelésre illetve egyéb hűtőköri munkákra (leszerelés, javítás) képesített személyek jogosultak. Ez az első feltétel az érvényes jótálláshoz, illetve a kiterjesztett garanciaidőhöz. 

Zöldkártya, kékkártya helyett "F-Gáz":

F-Gáz ügyfélazonosítóval rendelkeznek a cégek, és a természetes személyek (szerelők) is. A Nemzeti Klímavédelmi Hatóság oldalán ellenőrizhetők a jogosultságok adószám, illetve meglévő azonosító alapján. 

Klímaberendezés vásárlásakor telepítési tanusítvány kerül kiállításra, ami három kitöltendő szakaszt tartalmaz:

  1. telepítést végző vállalkozás
  2. berendezés-forgalmazó vállalkozás
  3. telepítést végző vállalkozás képesített foglalkoztatottja
     

Az a legkézenfekvőbb, ha mind a három szakaszt egy cég intézi - amely utólagos karbantartás, és soron kívüli hibakeresés esetén is elérhető marad. 

A garancia érvényességéhez szükséges.

  • Bizonyos márkáknál megkövetelik a készülékek internetes regisztrációját, amit a felhasználónak kell(ene) elvégeznie.
  • A készülékről és szereléséről készült számla. 
  • Helyesen kitöltött jótállási jegy. (Gree klímáknál a használati útmutató utolsó lapjai.)
  • A szerelés után 1 év elteltével a jótállási jegyben, vagy munkalapon lejegyzett karbantartás(ok) - és, vagy ennek hiányában a karbantartás(ok)ról kiállított számla.

Karbantartás.

Alapesetben minden klímaberendezésre egy év jótállási kötelezettség van. A márkánként változó 3-5-10 éves időtartamok kiterjesztett garanciát takarnak, igazolható karbantartáshoz kötöttek. Gree klímaberendezések esetén 3 év teljeskörű garancia, illetve ezen felül +2 év kompresszor garancia. A szerelési garancia nálunk ezzel párhuzamosan, 5 év. 

  • Nálunk a garancia megtartásához alapesetben évi 1 karbantartás elegendő, a beüzemelés időpontjától számítva 11-12 hónapon belül. Kivéve egyedi eseteket, melyeknél a használat jellege miatt kettő (vagy több) szükséges - előzetes megállapodás, vagy utólagos gyakorlati tapasztalatok alapján.
  • 1 év után, ha megvolt az aktuális évre szóló karbantartás: a további kiszállás(ok), elvégzett munkák, alkatrészek ingyenesek. Kivéve, ha soron kívüli tisztítás szükséges, vagy egyéb komolyabb módosításokat kérnek.
     
  • A garanciaidő lejárta, vagy a garancia elvesztése után is vállaljuk az általunk telepített klímaberendezések karbantartását, illetve alkatrész ellátását is. Ezért nem kérünk indokolatlan összegeket.

Hiba esetén.

Hihabejelentés nálunk: elektronikus levélben, vagy internetes elérhetőség híján sms-ben kérjük - azokkal az alapvető adatokkal, melyek szükségesek lehetnek az ügyintézéshez. Kiváltképp fontos ez a melegebb időszakokban. 

Általában :  ha hibát tapasztal, pláne ha garanciális időszakon belül, keresse azt a klímaszerelőt, aki a beüzemelést végezte. Másképpen nem tudja térítés nélkül megoldani a szerelésre vonatkozó garanciális problémákat. Ha többedszerre sem jár sikerrel, azt a vállalkozást, amely a készüléket kiszámlázta Önnek. A hibakeresést, illetve készülék márkára vonatkozó garanciális ügyintézést csak félig-meddig szívességi alapon tudja másik céggel elvégeztetni. A márkák nagykereskedői - szervizei (ha beszélhetünk létező szervízről) esete válogatja, sem kapkodnak feltétlenül mindíg a megoldásért, - kiváltképp "szezonban" nem. Amellett, hogy a szerelők felmerülő költségeit legfeljebb korlátozott mértékben térítik meg, ha egyáltalán megteszik.

Erre van is némi okuk, a "külsős hibák" jelentős része amivel találkoztunk: ál-hiba (nem megfelelő felhasználói beállítások, félreértések, rendes karbantartás hiánya), a maradék probléma túlnyomó többsége szerelési hiba és annak következménye (jelentős része hűtőközeg szökésből, vagy spórolós szerelésből adódik). A hűtőközeg hiány még így is ritka, de mégritkább a rossz vezérlőpanel, és a legkevesebb kompresszor hiba vagy a lyukas hőcserélő. Utóbbiak tartoznak a márkaképviseletre / importőrre, de nem jelemző hogy közvetlen ügyintézés lehetséges közöttük és a végfelhasználó között. Nem jellemzőek a márkaszervizek, így privát céggel kell leszerződni. 

Nálunk a garanciális jellegű bejelentkezések több, mint háromnegyedénél csak felhasználói probléma szokott adódni (helytelen távirányító beállítás). A maradék esetekben túlnyomórészt a kondenzvíz elvezetésen kellett átalakításokat végezni, vagy egyszerűen csak ki kellett tisztítani a készüléket. Ez a jó arány annak is köszönhető, hogy (mostanra nullára) csökkentettük bizonyos márkák beüzemelését.