Jótállás.

A klímaberendezések helyszíni szerelést igényelnek. Ráadásul a készülékek hűtőközeget (üvegházhatású gázokat) tartalmaznak, ezért szigorított szabályozás vonatkozik a kereskedelemre, illetve a szerelésre, javításra is. Kereskedelemre, illetve végfelhasználónak történő értékesítésre a képesített vállalkozások, beüzemelésre illetve egyéb hűtőköri munkákra képesített cég által alkalmazott képesített személyek jogosultak. Ez az első feltétel az érvényes jótálláshoz, illetve a kiterjesztett jótálláshoz. (Népszerű, de helytelen nevén: "garancia".) 

Zöldkártya, kékkártya helyett "F-Gáz":

F-Gáz ügyfélazonosítóval rendelkeznek a cégek, és a természetes személyek (szerelők) is. A Nemzeti Klímavédelmi Hatóság oldalán ellenőrizhetők a jogosultságok adószám, illetve meglévő szerelői azonosító alapján. 

Klímaberendezés vásárlásakor telepítési tanusítvány kerül kiállításra, ami két kitöltendő szakaszt tartalmaz, ami részben a vásárlóra is vonatkozik:

1. A berendezés forgalomba hozatalára jogosult vállalkozásra vonatkozó. 
2. A telepítést végző vállalkozás képesített alkalmazottjára vonatkozó. 

Az a legkézenfekvőbb, ha ugyanaz a vállalkozás értékesíti a klímaberendezést, bonyolítja le a szerelést, és végzi később a rendszeres karbantartást is.

A jótállás érvényességéhez szükséges általában: 

  • Bizonyos márkáknál megkövetelik a készülékek internetes regisztrációját, amit a felhasználónak kell elvégeznie a beüzemelés után.
  • A készülékről és beüzemeléséről kiállított számla.  
  • A "céges vásárlás" nem tartozik a törvény hatálya alá (a fogyasztó: magánszemély), ilyenkor egyéni megállapodás szükséges. 
  • A klímaberendezések jótállása képesített szakember által történt beüzemeléshez kötött - lásd telepítési tanusítvány.
  • A rendszeres és igazolt klíma karbantartás alapvető fontosságú, 'kevés üzemórától' teljesen függetlenül. Karbantartást csak a beüzemelővel, de minimum egy másik klímaszerelő céggel érdemes végeztetni. 

Általában :  ha hibát tapasztal, pláne ha jótállási időszakon belül, keresse azt a klímaszerelőt, aki a beüzemelést végezte. Másképpen nem tudja térítés nélkül megoldani a szerelésre vonatkozó problémákat. Ha nem jár sikerrel, azt a vállalkozást, amely a készüléket kiszámlázta Önnek. Lehetőleg írásos üzenetben, a beazonosításhoz szükséges adatokkal. Kissé nyersen fogalmazva: egy, vagy több nem fogadott hívás nem számíthat megrendelésnek, vagy hibabejelentésnek - és emellett nem jelenti feltétlenül azt sem, hogy "eltűnt a klímás".